Latest Security News

יומן שבועי 21-27- אוקטובר 2012

חשבתי ככה לרשום לעצמי ראשי פרקים עבור אירועי אבטחה ושאר דברים מעניינים שנתקלתי בהם השבוע שעבר - עוד לא סגור באיזה יום - אבל הרעיון הוא להתמיד...המממ קשה... טוב נתחיל בניסוי:

-2012 21-27

  1. JAVA update - שוב חוזר הניגון ... למי שעוד לא עדכון -זה הזמן לשדרג ל 6.37 או ל 7.09 /  אפשר להתחיל לזהות את גרסת ה JAVA המותקנת דרך אתר זה ולהתקדם באתר של JAVA לשדרוג  - או לחלופין לשדרך אוטומאטית.דרך אגב ,לפגיעות האחרונה שהוגשה לריוויו ע"י חוקר אבטח מידע פולני - עדיין לא כתבו תיקון - לפי ORACLE יטופל ברבעון הראשון של 2013 , מומלץ למי שאין לו צורך בהרצת אפליקציות מבססות JAVA להסיר את תוסף הדפדפן עבור ג'אוה ,ובכל מקרה לעבוד עם כרום או FF ו .ל א עם IE


2. נסיון חדירה והתקפת CYBER על מחשבי המשטרה -עוד פרטים כאן , מקריאה ראשונית , נראה כי הנסיון מזכיר עשרות נסיונות שיכנוע ללחוץ על לינק או לפתוח קובץ דרך המייל ,בדרך כלל מיילים אלו קשורים לפשיעת סייבר - אך במקרה הספציפי הזה יתכן והיה מדוהר על מתקפת טרור קיברנטי ע"י אירן ( כך טוענים מומחי האבטחה שחקרו את העניין). קצת תמוהה בעיניי ,הצעד הקיצוני של ניתוק מחשבי המשטרה מהאינטרנט וממערכות נוספות מחשש לזליגת מידע ,ובנוסף חסימת DOK בכל החברה.
    • האם אין למשטרה מערכות ניטור לזליגת מידע שעובדת על רקע קבוע?
    • האם אין למשטרה יכולת לנתח פניות חשודות מתוך החברה לאינטרנט?
    • מדוע לא חסום DOK כברירת מחדל?
    • מעבר לאנטי וירוס המותקן במערכת הדואר - מדוע לא חוסמים במשטרה  כ ל  קובץ מסוכן כגון EXE ו DLL??? כל סוג כזה מומלץ שישלך לתיבה מיוחדש המאושרת רק ע"י אנשים אבטחת מידע.
    • בקיצור ניראה כי פאניקה והחלטות קשות , היו כאן למחוויר.